Not Malaysian,Translate here

English French German Spain Italian Dutch

Russian Brazil Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Translate Widget by Google

Pages

Sunday, May 23, 2010

Ikan Haruan






Gambar atas dan bawah nie adalah ikan haruan....sesiapa yg xkenal ikan haruan nie meh kawe nk tunjuk n ajar cara makan ikan nie
bg yg luar negara mgkin xkenal dapat lar dimaafkan
tp lau yg dalam negara Malaysia yg x kenal maknanya dia tu bukan
Warganegara
jd fhm2 lar k.........
perbaharui lar pasport korag tu k...

 '''

Dan yang gambar kat bawah nie adalah tempat iakn haruan nie tinggal..
ikan nie x tinggl kat laut ataupun sungai tp tinggal kat kawasan paya
kawasan yg mna berlopak dan selalunya ada penanaman padi
ikan nie gak x tiggal kat akuarium ataupun kolam ikan
tp selalunya byk berenang kat kolam periuk n kuali...hahahhaa
dh kena gulai ar maknanya...




Apa yang aku merepek ek td kat atas tu....
yang sebenarnya aku nk kasi tau korang info tentang kehebatan ikan haruan nie yang mana
ikan nie mampu untuk mengesan 27 000 jenis bau...
termasuk lar bau stoking busuk ker,ikn masin ker,penoreh getah ker
xpun korg sendiri ikan nie dapt bau korag...
kalu wangi mugkin ikan nie akan terpikat kat korag tp kalau korag busuk ikan nie akan datang dan gigit 
korag kat badan( fakta nie aku tambah dan tipu jer ....hahahahahaha )


 





tp walaupun ikan haruan nie dapt mengesan bau dan bahaya tp ikan nie tetap menjadi seperti gambar di atas dan dibawah nie
di goreng dan dibuat lauk untuk pulut kuning mase aku berkhatan dulu
pergh....meamang sedap wooooooooo




kalau ikan haruan nie xjadi mcm yang kat atas..
iokan ie akan jd mcm yg dibawh nie 
korg tgk ape jd kat bangsa yang dapt kesan 27 000 bau nie
jd ikan masin yg digantung kat ampaian 
sedia untuk dijadikan santapan untuk orang yg lepas bersalin
bagus untuk memulihkan luka selepas bersalin






wat bubur ikan haruan pun sedap untuk orang2 yg ngade wat2 demam
padahal nk suh mak masak bubur ikan haruan...
jgn xngaku k
aku dapt bace isi ati korag
memang sedap wat bubur kan






ataupun jd mcm santapan kat bawah nie
siap dengan ulam2 ag tu
memang membuka selera lar kalau tgk....
terliur dah kawe nie...
mak tolong masak ikan haruan masak tempoyak...
lapar ar..
hahahahahaha


Nie lar sedikit sebanyak walaupun byk yang merapu info megenai ikan haruan
hahahaha
harap2 berguna lar info nie







   

3 comments:

NARDtheNERD said...

i xpenah mkn.
hehehe~

malaylifestyle said...

lg berguna kalau ko blajne ikan ruan masak panggang bercili kering...

Arjuna Timur said...

try lar makn sedap wooo
ka tu test tggi sgt kot mail
nt aq balanje

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails