Not Malaysian,Translate here

English French German Spain Italian Dutch

Russian Brazil Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Translate Widget by Google

Pages

Sunday, May 23, 2010

Betul Ke Kita Kenal P Ramlee ????

Siapa yang xkenal dengan P.Ramlee xtau ar nk cakap ape....
sedangkan budak umur dua tahun pun asyik mintak mak dia pasang cite P.Ramlee
sampai 10 kali sehari
dan leh tiru aksi beliau....
sebagai contoh yg selalu aku dgr dari mulut budak2 kecik adalah perkataan nie
" cobaan...oooo...cobaan...ooo.cobaan..."

Tapi...
betul ker kita kenal beliau dengan terperinci ataupun sekadar tahu nama P.ramlee jer
yg lain semua kita xtahu..
betul kan???
ngaku ar k..
jgn nk malu ngaku ape yang kita xtahu...
sekarang meh aku bgtahu korag siap dia nie ...
ape yg korang kena tau tentang dia 


Nama sebenar beliau adalah....
Teuku Zakaria bin Teuku Nyak Puteh ......
( aku leh jamin yg korang tentu xsangka tu nam dia kan )

Tarikh lahir beliau lak...
22 Mac 1929 ...
( aku mase nie ntah kat mana2 ag...)

Kerja Beliau adalah
Penghibur,Pelakon,Penyanyi,Pengarah,Pencipta Lagu
(byk betul beliau punye kepakaran ek..nie belum cmpur yg len ag seperti memasak dan berkebun )

 Pencapaiannya...
Menghasilkan 66 filem dan 365 buah lagu ....
( leh ker korang pecah rekod beliau..tepuk dada ..sakit lar..hahahaha )

Dikenali sebagai
Seniman Agung Negara
( title yg mana aku dan korang xkan dapt untuk capai buat seumur hidup..melainkan title makan paling kuat..hahaha aku ar tue )

Beliau kembali kerahmatullah pada
tahun 1973
( mase dia meniggal pun aku x wujud ag...xtau ar korg kan...)






Gambar atas dan bawah nie adalah gambar tempat peringatan mengenai P.Ramlee
yg budak berdiri tue aku xupah dia pun tuk posing kat situ
tibe2 jer wujud kat situ...jgn marah....

kalau korag free g lar kat sna
lagi banyak info yg korag akan dapt 
mengenai  beliau
tiket nk masuk pun xmhal mana lar
siap leh bawah 5 kuarge sekali g sana dgn harge tiket tue...
hahahahaha







Madu Tiga dan Masam-masam Manis adalah antara filem yg mendapt sambutan yg baik
dan xkan hilang dari ingatan kita buat selamanya
( mungkin sampai korg mati pun masih igt ag )


 Yang kat bawah nie adalah album yg dikeluarkan oleh syrikat rakaman 
( xkan syarikat penerbanagan plak kan...)
lagu2 beliau memang leh wat kite leleh lar kalau dgr...
sedap siot lagu dia...
 


Yang kat bawah nie sudutan dari filem 
Pendekar Bujang Lapuk
aku tgk cite nie ulang 100 kali pun xpuas ag
pai banjir umah aku dek kerana airmata yg menitik sbb gelak sakan
puas mak aku mop lantai...
pai mak aku wat kilang garam...
( garam yg korang guna sekarang nie hasil dari air mata aku lar ...)
sedap dan lemak berkrim kan

Selamat menbace dan menonton Filem beliau k
( pastikan memakai topi keledar semasa membace post nie..ambik perhatian k )





   

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails